”Midttrafik
kører med mennesker, skaber muligheder og bidrager til et sundere miljø”. Sådan
lyder det på Midttrafik.dk, en hjemmeside skabt til dem, som blandt meget andet
ønsker at læse om Flextur eller har intentioner om at søge om erstatning, da
deres bus kom 20 minutter for sent. Åh dog, alt den service.
Jeg oplevede det så sent som i weekenden.
Der var fest den aften så Philip, Niels og jeg nappede en pizza inden. Vi mødte
Lund, der også ville starte aftenen med en pizza. Efter en smule summen og en
kort overvejelse af situationen, forklarede han at vi nok måtte skynde os, hvis
vi skulle nå bussen mod Hjortshøj. Til vores store overraskelse kunne vi ikke
tage bussen fra Marxins til Mejlbyvej. Den
er god nok - bussen går kun én gang hver anden time på en ellers så begivenhedsrig
lørdag aften. Så vi måtte trave med piv åbent for ventilationen under armene.
Den føromtalte Lund, mente at det ville tage op i mod 30 minutter at nå den
anden side af bakken - (Lund taler af erfaring skønt han cykler til skole hver
morgen).
Så vi gik op ad bakke og ned ad bakke for
at nå til 12’eren i tide. Det er jo for meget for Midttrafik at sende mere end
én bus i timen, så det var den eneste mulighed, hvis ikke vi skulle gå til
Hjortshøj.
Nå,
nok om det. Trods Midttrafiks ringe hensyn til de unge mennesker, så nåede
hovedpersonerne i forrige afsnit 12’eren og havde et brag af en fest! Men jeg
undrer mig stadig over deres ”middelmådige” service. ”Kører med mennesker og
skaber muligheder” siger i? Ha! Enten kommer jeres transportmiddel to til tre
minutter før tid, blinker ind og ud, og fræser videre uden at stryge det en
tanke, at der måske var nogen mennesker, som stod i møgvejret og ønskede
muligheder for at tage bussen. Eller også er det
en gennemsnitlig træls mandag morgen. De, buskontrollørerne, ser en dreng og
det bedste, som de har at give sig til er at slynge en kontrolafgift i smasken
på ham, da billedet i drengens fikse periodekort ikke er lamineret. Det er
måske lige at stramme kasketten lidt. Hvor mange muligheder er der også for Philip som ender i Studstrup (for jer der ikke kender ”hullet”,
som det kaldes, så er det en blind vej) fordi Midttrafik ikke ser idéen at
sende natbusser til Studstrup? Ikke de store… Hvis I mener, i kan skabe et
bedre miljø ved at sende færre busser, som resulterer i at vi må ringe efter
papfars miljøsvin af en Opel, hvad i al verden er så pointen i det hele?
Så vil i ikke nok prøve at holde jeres
løfte om at køre med mennesker? Skabe de der ”muligheder” og så godt som i nu
kan bidrage til et sundere miljø? Om i skal hive de støvede busser fra tiden
med 56’eren frem, hvor mulighederne for at komme rundt i verden sværmede om
hovederne på os - så gør det.
Oscar
F
Ingen kommentarer:
Send en kommentar